Kemik sağlığınızı korumanız için 7 kritik uyarı

Yaş aldıkça güçsüzleşen kemikleriniz için önlem aldınız mı? İleri yaşlarda sorun yaşamamak kemik sağlığınızı kuvvetlendirecekler bu önerilere kulak verin.

İşte o öneriler…

Kemik, kas, kıkırdak ve bağ dokularının birlikteliği: İskelet sistemi, bu dokuların bir arada çalışmasıyla oluşur. Bu sayede sağlıklı ve hareketli bir yaşam sürdürebiliriz. İskelet sistemimizi korumak için beslenmemize ve egzersizimize dikkat etmeliyiz.

Kemik yoğunluğu ve kalitesi: Kemiklerimizin en güçlü olduğu dönem 17 ile 35 yaşları arasındadır. Bu yaşlardan sonra kemik kaybı başlar. Kemik kaybını önlemek için kalsiyum, protein, D vitamini gibi besin öğelerini yeterli miktarda almalıyız.

Kalsiyum kaynakları: Kemiklerin ana bileşeni olan kalsiyum, süt ve süt ürünleri, yeşil yapraklı sebzeler, baklagiller, kuru yemişler ve badem gibi gıdalardan sağlanabilir. Kadınların menopoz sonrası ve yaşlılıkta daha fazla kalsiyum almaları gerekir.

D vitamini önemi: Kalsiyumun kemiklere yerleşmesini sağlayan D vitamini, güneş ışığı, balık, balık yağı ve yumurta gibi kaynaklardan alınabilir. Günlük 10-15 dakika güneşlenmek D vitamini ihtiyacını karşılar.

Diğer besin öğeleri: Protein, fosfor, potasyum ve K vitamini de kemik sağlığı için gereklidir. Protein hayvansal gıdalar, yumurta, balık ve baklagillerden; fosfor süt ve süt ürünleri, yeşil yapraklı sebzeler, baklagiller, kuru yemişler ve bademden; potasyum meyve ve sebzelerden; K vitamini ise brokoli ve ıspanak gibi sebzelerden alınabilir. Kafein ise kalsiyum emilimini azaltır.

Yaşlılıkta kemik sağlığı: Yaş ilerledikçe kemikler zayıflar ve kırılganlaşır. Bu nedenle düzenli doktor kontrolü, kemik yoğunluğu ölçümü, dengeli beslenme, uygun egzersiz programı ve evde alınacak basit önlemler ile kemik sağlığını korumak mümkündür. Denge ve kas güçlendirme egzersizleri de önemlidir.

Kilo ve hareketlilik: Kemik sağlığı için ideal kiloda olmak ve hareketli bir yaşam sürdürmek gerekir.

Zayıf ve hareketsiz olmak kemik erimesine yol açabilir. Aşırı kilo ise eklemlere zarar verir ve düşme ve kırık riskini artırır.

Ayakkabı seçimi: Kemik sağlığı için ayaklara da iyi bakmak gerekir. Ayakları destekleyen ve vücudu taşıyan ayakkabılar seçmek önemlidir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

pragmatic slot oyunları
egt oyna
betmarlo
bonus hunt" rel="dofollow">bonus hunt">bonus hunt
aresbet
tombala oyna
sweet bonanza
betibom
dog house megaways
diyarbet
diyarbet
diyarbet
diyarbet
wild west gold oyna
markaj giriş
diyarbet
diyarbet
diyarbet
diyarbet
diyarbet
diyarbet
diyarbet
sugar rush
sweet bonanza
diyarbet
diyarbet
trwin
big bass bonanza oyna
gates of olympus oyna
egt oyna
betingo
casipol
casipol
casipol
casipol
casipol
casipol
casipol
casipol
casipol
casipol
casipol
casipol
casipol
casipol
aviator oyna
aviator giriş
aviator bahis
tombala
pendik escort
footer link satın al footer link tanıtım yazısı satın al tanıtım yazısı backlink satın al backlink
Betmarino
Maltcasino
Noktabet
Pokerklas
Klasbahis
Betingo
Avrupabet
Betcio
Pashagaming
Pusulabet
Betexper
Betsmove
Slotbar
Betnano
Galabet
Betexper
Cratossporting
Dumanbet
Elexbet
Favorislot
aresbet
avcılar escort
esenyurt escort
bahçeşehir escort
beylikdüzü escort
bakırköy escort
halkalı escort
şirinevler escort
şişli escort
istanbul escort
esenyurt escort
avcılar escort
Gebze Escort